درمان

ساخت وبلاگ

داشتن ۶ علامت يا بيشتر از علائم اختلال كم توجهي يا بيش فعالي كه بايد دست كم ۶ ماه وجود داشته باشد تا بتوان گفت كودك بيش فعال است

تازه وارد مهماني شده ايد كه كوچولوي تان شروع مي كند از سر و كله ميزبان بالا رفتن و شیطنت کردن. يك جا بند نمي شود و مدام وسط حرف ديگران مي پرد؟يكي از مهمانان به كنايه به شما مي گويد بايد فرزندتان را نزد روانپزشك ببريد چون احتمالاً بيش فعال است. اما آيا واقعاً فرزند شما چنين مشكلي دارد يا اين تنها يك ويژگي رفتاري است كه در اصطلاح به آن شيطنت گفته مي شود. حالا وقت آن است كه نگاه دقيق تري به اين مشكل بيندازيد تا از سوءتفاهم درباره ی فرزندتان پیشگیری کنید.

بيش فعالي چيست؟

اين اختلال يكي از اختلالات شايع و در عين حال با تشخيص سخت براي پزشكان است. اختلال بيش فعالي بيماري پيچيده اي است و اغلب تشخيص داده نمي شود. درباره كودكي كه با چنين اختلالي تشخيص داده مي شود ۳ علامت را نبايد از ياد ببريد كه شامل پرتحركي، كمبود توجه و تمركز و در نهايت اعمال تكانه اي (كارهاي ناگهاني و غيرقابل پيش بيني) است نام برد.

زماني كه پزشك  روانشناس کودک بتواند جزئيات لازم را از والدين و مدرسه به دست آورد مي توان معيارهاي لازم را در نظر گرفت. علائم اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي بايد در بيشتر از يك مكان ديده شود مثلاً خانه و مدرسه و البته اينكه براي چند ماه اين علائم بروز كند. باداشتن ۶ علامت يا بيشتر از علائم اختلال كم توجهي يا بيش فعالي كه بايد دست كم ۶ ماه وجود داشته باشد تا بتوان گفت كودك بيش فعال است.

علائم بيش فعالي

تعدادي از علائم مربوط به بيش فعالي و اختلال توجه و تمركز شامل موارد زير است:

ـ كودك غالباً با دست هايش بازي مي كند و در جايش مي لولد.

ـ كودك معمولاً كلاس را ترك مي كند.

ـ غالباً مي دود يا مي پرد.

ـ اغلب بازي يا فعاليت هايش پر سروصداست.

ـ به نظر مي رسد كودك هميشه در حال حركت است.

ـ زياد صحبت مي كند.

ـ از توجه به جزئيات ناتوان است.

ـ اغلب قادر به پيگيري دستوران يا اتمام كارها نيست.

ـ اغلب وسايل خود را گم مي كند.

ممكن است كودك شما بيش فعال باشد

براي كودكي با اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي انجام برخي رفتارها ممكن است سخت تر باشد. حال بهتر است اين سوال ها را از خودتان بپرسيد:

ـ آيا زماني كه از كودك تان مي خواهيد كاري انجام دهد مشكلي در شنيدن دارد؟

ـ آيا او نسبت به ديگر كودكان سريع تر هيجان زده مي شود؟

ـ آيا خانه شما در زمان غذا خوردن، به خواب رفتن، شستن دندان ها و ديگر كارها به ميدان جنگ بدل مي شود؟

ـ آيا معلم شما نسبت به رفتار كودك شما در مدرسه نگران است.

ـ و زود تمركزش را از دست مي دهد و فراموش كار است

اين بچه ها مغزشان متفاوت است

اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي يك بيماري عصبي ـ رفتاري است با ۲ مولفه: بيش فعالي و بي توجهي يا نداشتن تمركز. برخي از اين كودكان به صورت واضح فعاليت زيادي دارند و برخي هم توانايي تمركز ندارند اما بيشتر آنها هر دو مشكل را با هم دارند. اين بچه ها مغز ماشين فراري را دارند اما با ترمز دوچرخه. ذهن آنها در حال مسابقه است اما نمي توانند در زمان لازم سرعت شان را كم كنند. اسكن هاي متعدد نشان مي دهد بخشي از مغز كودك دچار اختلال كه به كنترل رفتار كمك مي كند، موجب تمركز مي شود و آنچه نياز به انجام آن دارد را طبقه بندي مي كند، كمي كوچكتر است. علاوه بر اين انتقال دهنده هاي عصبي شيميايي مغز مانند سروتونين، دوپامين و نوراپي نفرين كه پيام را از يك قسمت مغز به قسمت ديگر مي فرستند در آنها دچار كمبود است بنابراين براي مثال اگر معلم يك آموزش ۵ مرحله اي به كودك بدهد، او ممكن است تنها بتواند ۲ مرحله اول را انجام دهد و توالي كارهاي بعدي را از دست بدهد.

دليل بيش فعالي معلوم نيست

بيشتر مطالعات نشان مي دهد اختلال بيش فعالي موروثي است. اما در سال هاي اخير تحقيقات از ارتباط اين اختلال با مواد سمي محيطي مانند بيس فنول A و فتالات (مهمترين مواد در توليد مواد آرايشي، پلاستيك، پرده حمام) و همين طور حشره كش ها خبر مي دهد. اين علم بسيار جديد است و تحقيقات همچنان بايد ادامه پيدا كند. كودكان نسبت به مواد سمي محيط حساس هستند و بايد نسبت به مواجهه آنها با اين مواد دقت شود. چندين دليل ديگر براي ابتلاي كودك به اختلال بيش فعالي مي توان در نظر گرفت كه از جمله مي توان به ژنتيك، آسيب كوچك مغزي در زمان تولد يا حتي استرس و نگراني دوران بارداري اشاره كرد.

چطور تشخيص بدهيم؟

در اختلال بيش فعالي ـ كم توجهي معدل سني مي تواند از ۲ يا ۳ سالگي باشد. در ۲ سالگي پزشكان به دنبال يافتن علائم هستند و هر چه زودتر اين نقص تشخيص داده شود زودتر مي توان مداخله كرد. اما در اغلب موارد تا زماني كه كودك به سن مدرسه نرسيده كه نياز به توجه و نشستن طولاني مدت داشته باشد، اين اختلال قابل تشخيص نيست. بچه هاي باهوشي كه نشانه هاي ضعيفي دارند، ممكن است سال ها علائم را داشته باشند تا دوره آموزشي مدرسه كه بايد برنامه منظم، چند منظوره و مديريت زمان انجام دهند و اينجاست كه دچار مشكل مي شوند.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 138 تاريخ : شنبه 22 خرداد 1400 ساعت: 17:04

مشاوره طلاق

شاید همه ما با اصطلاح "طلاق" چه در مفهوم لغوی و چه از لحاظ مسائل حقوقی آشنا باشیم. اما اینکه هر طلاق چه آسیب هایی به روان زن، مرد و کودکان آن ها وارد می کند، بحثی کاملا جدی است و کمتر به آن پرداخته اند. آیا تمامی طلاق های ثبت شده واقعا تصمیم درستی بوده اند و آن زوجین نتوانسته اند با هم زندگی کنند؟ یا نه، عدم آموزش درست خانواده ها و ناتوانی جوانان ما در کنترل و مدیریت شرایط تنش زا نیز نقش پررنگی دارند؟ کمی به جواب این سوال فکر کنید و در ادامه مطلب در مورد مشاوره طلاق و اثرات آن بر روی زندگی خانواده ها با ما همراه باشید.ضرورت کمک گرفتن از مشاوره طلاق

همه ما شنیده ایم که هر سلامی یک خداحافظی دارد، اما باید دقت کنیم که هر ازدواجی به راحتی و به سادگی نباید یک طلاق داشته باشد. شاید در مقدمه متن پرسیده باشید چرا در مورد ناتوانی جوانان صحبت کرده ایم؟ مگر طلاق در بین افراد مسن تر اتفاق نمی افتد؟

بیایید کمی به آمار نگاه کنیم، طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در سال ۲۰۱۷، حدود ۵۰٪ ازدواج ها در ایالات متحده به طلاق ختم می شود. این درحالیست که یک سوم کل جدایی ها در پنج سال اول ازدواج اتفاق افتاده است. در ایران نیز شرایط چندان بهتری نداریم. طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، آمار طلاق در سال ۱۳۸۷، یک مورد از هشت ازدواج بود. در حالیکه این آمار در سال ۱۳۹۷ به یک طلاق از سه ازدواج افزایش یافته است. با دخالت دادن دیدگاه فرهنگی ما نسبت به مشاوره طلاق در مقایسه با آمریکا، متوجه خواهیم شد که این آمار در ایران وحشتناک است.

جدا از مسائل حقوقی، بروز اختلالات عاطفی متعدد بر اثر طلاق باید از قبل در نظر گرفته شود. ممکن است افراد در اثر جدایی غم، احساس گناه، عصبانیت، گیجی، ترس، شرم و اضطراب را تجربه کنند. البته اگر کودکان نیز درگیر شوند، استرس طلاق شدیدتر نیز می باشد.

مشاور طلاق چگونه می تواند کمک کند؟

زمانی که در حال تحمل یک رابطه متزلزل هستید و حس ناخوشایندی نسبت به روابط زناشویی خود دارید، یک مشاور طلاق می تواند شما را راهنمایی کند. او سعی می کند که ابزارها و تکنیک های خوبی را در اختیار شما بگذارد تا با استفاده از آن ها وضعیت زندگیتان را بهبود ببخشید و رو به پیشرفت حرکت کنید. در صورت وقوع طلاق نیز او می تواند به شما بیاموزد که چگونه زندگی پس از طلاق را از سر بگیرید و تأثیر آن را بر فرزندان خود به حداقل برسانید. از مهم ترین کارهای مشاوره طلاق این است که به کمک خودتان به دلایل جدایی و اشتباهات شما در این مورد برسید و مشاور یاریتان دهد که در زندگی جدید چنین اتفاقی نیفتد.

هدف مشاوره چیست؟

قبل از پرداختن به این موضوع خوب است بدانیم که مشاوره طلاق با مشاوره های ازدواج، خانواده، اعتیاد و کودک همکاری بسیار زیادی دارد و آن ها به کمک هم می توانند شرایط را برای ما تغییر بدهند. هدف از مشاوره طلاق پرداختن به ازدواج های آشفته و تنش زا است. مشاورین خانواده و طلاق، متخصص روابط هستند و می توانند به شما یاد بدهند که چگونه با همسرتان ارتباط برقرار کنید. همچنین به شما و همسرتان کمک می کنند تا بتوانید مهارت های حل تعارض خود را تقویت کنید. در این صورت اختلافات کوچک به بحث های انفجاری و آسیب زا منجر نمی شوند. در واقع مشاوره طلاق دارای دو استراتژی مشاوره قبل و بعد طلاق است که هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل طلاق به شما کمک می کند که برای بهبود روابطتان تلاش کنید. روش های ارتباطی و الگوهای ارتباطی درست را می آموزد و زوجین را به ادامه تشویق می کند. مشاور شما در این حین در حال ارزیابی وضعیت رابطه و روند پیشرفت شما خواهد بود و می خواهد اطمینان یابد که ازدواج شما از طلاق نجات می یابد یا خیر.

به خاطر داشته باشید اگر کودکان درگیر مسئله طلاق هستند، ضروری است که همه چیز بیش از پیش حساب شده باشد. به عبارت دیگر، مهم است که فرزندان شما حداقل یک طلاق مدنی و سالم بدون سرزنش، الفاظ ناخوشایند یا بی احترامی را تجربه کنند. پس مشاوره طلاق به ارزیابی احساسات و رفتارهای شما می پردازد و در نهایت سعی می کند روشی برای طلاق اتخاذ شود که کمترین آسیب به کودک وارد شود. خوب است که در چنین موقعیتی با مشاوره کودک نیز در ارتباط باشید.

مشاوره پس از طلا

صرف نظر از دلیل، انحلال رابطه ای متعهدانه مانند ازدواج، به احتمال زیاد زندگی شما را تا حدودی مختل و برخی احساسات عمیق مانند غم، استرس و اندوه را تحریک کند. حقیقت این است که "زندگی پس از طلاق" می تواند برای بسیاری از افراد حس سنگینی داشته باشد. نکته امیدوار کننده این است که مشاوره پس از طلاق می تواند شما را در زمینه پیامدهای طلاق راهنمایی کند. به طور دقیق تر، مشاوران طلاق از روش های مختلفی برای بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس شما و پذیرفتن واقعیت استفاده می کنند. بنابراین شما درنهایت می توانید زندگی خود را از نو بسازید. ارتباط با یک مشاور باعث می شود که افکار و احساساتتان را بیان کنید و با حبس کردن آن ها باعث رنجش خود نشوید.

مراحل عاطفی طلاق چیست؟

طلاق از جهاتی شبیه به مرگ است! بله درست شنیدید، مرگ. پس از مرگ یک فرد عزیز، شما یک روند عزاداری را طی می کنید و الگوی احساسی آن مشابه طلاق است. مشاوره طلاق به شما کمک می کند که این مراحل را مدیریت و به بهترین شیوه زندگی خود را بازیابی کنید. این مراحل به این شیوه است؛

در ابتدای طلاق وارد مرحله انکار می شوید: در این مرحله سعی می شود که وضعیت موجود را انکار کرد و از طریق بی حسی و بی تفاوت بودن زندگی را کاملا عادی جلوه داد.

درد و عدم اطمینان: اینجا انکار تمام می شود و با واقعی تر شدن ماجرا، حس درد و بی اطمینانی بروز می کند. بخصوص درصورتی که شما فرد متقاضی طلاق نباشید، حس طردشدن خواهید داشت. به نوعی در از دست دادن ازدواجتان عزادار می شوید.

عصبانیت: سرزنش در چنین شرایطی یک امر طبیعی است. اما عصبانیتی که نتوانید آن را کنترل کنید و مدام به دنبال مقصر این جدایی و طلاق باشید، باعث رنجش و آزار می شود. مشاور طلاق برای کنترل خشم، شما را یاری می کند.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 139 تاريخ : جمعه 21 خرداد 1400 ساعت: 0:51

مشاوره قبل از طلاق بدون حضور زوجین

خانی، وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به این پرسش که مشاوره‌های پیش از طلاق خصوصاً در طلاق توافقی چقدر موفق است، گفت: تاکنون در هیچ پرونده‌ای ندیده‌ام و نشنیده‌ام که مشاوره پیش از طلاق باعث انصراف زوجین از طلاق شود. مشاوره‌ها حدوداً ده دقیقه تا یک ربع طول می‌کشد و تنها دلایل طلاق از زوجین پرسیده می‌شود و در واقع حالت تشریفاتی دارد

وی افزود: در بسیاری از موارد که زوجین اقدام به گرفتن وکیل برای طلاق می‌کنند حتی در جلسه مشاوره هم حضور پیدا نمی‌کنند و مشاوره طلاق هم نمی‌روند

این صحبت را چند وکیل دیگر هم تأیید کردند با این اختلاف که ظاهراً در برخی دادگاه‌ها در برخی شهرها همچون کرج مشاوره‌های پیش از طلاق جدی‌تر گرفته می‌شود و در مواردی هم نتیجه‌بخش است.فا

فاطمه یکی از زنانی است که به صورت توافقی از همسر خود جدا شده است، وی در خصوص مشاوره پیش از طلاق گفت: تنها چیزی که از ما پرسیدند دلایل طلاق بود، هیچ اثری از مشاوره نبود، مشاور چیزی بیشتر از دلایل طلاق و مواردی که به قاضی گفته بودیم نپرسید، مشاوره کاملاً فرمالیته و فانتزی بود

شیرین با شنیدن سؤال از مشاوره پیش از طلاق در دادگاه خندید و گفت: مشاوره که نبود فقط پرسیدند چرا جدا می‌شوید و ما هم هرکدام یک دلیل گفتیم و مشاور هم یادداشت کرد و تمام شد، نه راهکار داد، نه حتی گفت جدا نشوید، یک ربع هم بیشتر طول نکشید آن هم چون همزمان یادداشت می‌کرد یک ربع طول کشید

تراکم پرونده‌ها عامل عدم سختگیری در صدور حکم طلاق

راحله هادی مقدم وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه مشاوره‌های پیش از طلاق‌های توافقی فرمالیته است، گفت: حتی برای من پیش آمده است که در جلسه مشاوره پیش از طلاق توافقی من و وکیل طرف مقابل حضور داشتیم و صورت‌جلسه را امضا کردیم. برای صدور حکم طلاق در تهران سختگیری زیادی نمی‌شود که شاید به دلیل تراکم پرونده‌ها باشد اما در شهرستان‌ها بعضاً پیش از ثبت دادخواست در موضوع خانواده، ارجاع به مشاوره وجود دارد

وی افزود: داورهایی هم که در طلاق به درخواست یکی از زوجین معرفی می‌شوند معمولاً تلاشی برای ایجاد تفاهم و حل مشکلات نمی‌کنند و صورت‌جلسه‌ای را پر می‌کنند، هرچند در طلاق‌های یک طرفه هم گاهی قضات به یک جلسه مشاوره ارجاع می‌دهند

زندگی‌هایی که تا پای طلاق رفت و برگشت و صمیمی‌تر شد

به طور خلاصه طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوجين به هر دلیلی تمایل دارند با تفاهم از هم جدا شوند هر توافقی که آنها در خصوص مهريه، نفقه، جهیزيه، حضانت و ملاقات فرزند داشته باشند از نظر دادگاه محترم و قابل قبول خواهد بود. به عنوان مثال زوجین توافق مي کنند زوجه مهريه را در قبال طلاق ببخشد يا کل آن رادريافت کند و يا با شرايط توافق شده مهريه پرداخت شود و یا حتی قسمتی از مهریه بذل و قسمتی دیگر پرداخت شود. بنابراین تمام موارد توافق در راي دادگاه منعکس خواهد شد و قابليت اجرا دارد

رویه گروه وکلای پارسای چنین است که در بدو امر توافقات زن و شوهر از آنها پرسیده میشود و سپس صورتجلسه شده و به امضا ایشان میرسد و در ادامه به وکالت از زوجین رای دادگاه طبق توافق آنها از دادگاه خانواده اخذ میشود

 

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 185 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 22:34

روانشناسی کودک چيست و چه کاربردی دارد؟ كودكی دورانی است که نقشی تعیین کننده در زندگی فرد و آینده او بر جای می‌گذارد. برای اينكه کودک بتواند مراحل رشدی را با موفقيت و شادی سپری کند لازم است از برنامه و تربیت هدفمندی برخوردار باشد. در واقع شخصیت فرد مانند بنایی ست که پایه‌های آن در کودکی شکل می‌گیرد به همین دلیل روانشناسی کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. روانشناسی کودک ، این امکان را برای والدین فراهم می‌کند تا نیازهای کودک خود را بشناسند، متناسب با سطح توانایی‌های شناختی کودک با او تعامل داشته باشند و به طور کلی بهترین شیوه فرزند پروری را به کار گیرند. به منظور تربيت بهتر کودک و کمک به رشد و بالندگی او در آینده راهنمایی‌های مشاوره روانشناسی کودک بسيار راهگشا و حیاتی است.

روانشناسی كودک چیست؟

روانشناسی کودک یکی از شاخه‌های روانشناسی است که به بررسی دقیق و علمی کودک و همچنین نیازهای او می‌پردازد. روانشناسی کودک به والدین کمک می‌کند تا به موثرترین شیوه‌های رشد از جمله بهترین سبک فرزندپروری دست یابند و بتوانند به دنیای کودکانه فرزند خود وارد شوند و ارتباط موثرتری با او برقرار نمایند. تعاملات کودک با والدین در شکل گیری سبک دلبستگی ایمن کودکان نیز تاثیر می‌گذارد. سبک دلبستگی نقش تعیین کننده در روابط اجتماعی آینده کودک، سازگاری او، توانایی اعتماد کردن به دیگران و داشتن نگرش مثبت به جهان بازی می‌کند.

علاوه بر این روانشناسی کودک، فرآیند رشد مهارت‌های جسمانی و پیشرفت حرکتی، رشد عاطفی و پیشرفت پروسه اجتماعی شدن کودک را مورد بررسی قرار می‌دهد. به دلیل اهمیتی که دوران کودکی در شکل گیری شخصیت انسان دارد، روانشناسی کودک بسیار حائز اهمیت است. کودکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین دوره‌های زندگی هر فردی است. در واقع شالوده و اساس شخصیت در بزرگسالی، بر اساس تجارب و یادگیری‌های است که در کودکی کسب کردید. به همین دلیل آگاهی والدین در مورد اصول روانشناسی کودک بسیار حائز اهمیت است.ضرورت و اهمیت روانشناسی کودک

گرچه کودک بسیار کنجکاو و عاشق یادگیری است؛ ولی این فرآیندی طولانی می‌باشد و هر مرحله رشدی، کودک با چالش‌هایی روبرو می‌شود که توانایی‌های مختلفی را می‌طلبد. به همین دلیل نقش والدین در شکل گیری توانایی‌های شناختی و جسمانی کودک بسیار پررنگ است. با توجه به اینکه کودک در سال‌های اولیه زندگی بسیار ناتوان است، نیازمند مراقبت‌های والدین می‌باشد. در واقع طولانی بودن زمان یادگیری مهارت‌های اولیه کودک پیش زمینه‌ای برای الزام یادگیری مهارت‌های فرزندپروری والدین است چرا که شما نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت و آینده کودک خود ایفا می‌کنید به همین دلیل روانشناسی کودک امروزه بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

روانشناسی کودک، یادآور این موضوع است که والدین بایستی به سلامتی روانی کودک خود اهمیت دهند و همان طور که جسم او را تغذیه می‌کنند، شرایطی را برای او فراهم کنند تا بتواند از لحاظ روحی و روانی نیز شکوفا شود و استعدادهایش تجلی یابند. مشاوره تربیت کودک، با بررسی عوامل موثر در رشد کودک، به شما کمک می‌کند تا با کاهش ریسک فاکتورهایی که باعث بروز مشکلات روانی و عاطفی در فرزندتان می‌شود، او را در برابر اختلالات روانی واکسینه کنید.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 1:38

سوالات مشاوره ازدواج:

این پرسشنامه به زوجین کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف ارتباط خود را ارزیابی کنند. این پرسش ها به شکل تمرینی برای خود – ارزشیابی است که زوجین در مرحله ی آمادگی برای ازدواج می توانند آن را تکمیل کنند حتی زوجینی که ازدواج کرده اند نیز می توانند به آن پاسخ دهند.

زمینه های ازدواج موفق

بررسی‌های علمی نشان داده است که زمینه‌های زیر برای یک رابطه‌ی ازدواج موفقیت‌آمیز مهم و ضروری است:

1-  نحوه برقراری ارتبا

رابطه کارآمد و مناسب یکی از بهترین عوامل ازدواج موفق است. اگر زوج ها بتوانند به گونه‌ای صادقانه احساسات خود را بیان کنند شانس‌شان برای یک ازدواج شاد و موفق افزایش می‌یابد و حتما به مشاوره ازدواج مراجعه کنیم. سؤالاتی که زوجین در این زمینه می توانند پاسخ دهند شامل موارد زیراست:

 2- چگونه اختلافات را مدیریت خواهید کرد؟

مسائل زناشویی عموما وقتی پیچیده می شود که زوجین با به کارگیری روش های غلط و مخرب سعی در حل آنها داشته باشند مثلا فریاد بزنید، تهدید کنید، قهر کنید و .....

توانایی گفتگو و حل کشمکش ها از طریق مذاکره ی سازنده مشخصه احترام متقابل است هنری است که باید کسب شود.4- چقدر روی روابط جنسی خود حساس هستید؟

برخی افراد خیلی روشن‌فکر هستند و به روابط آزاد معتقدند آیا طرف شما چنین اعتقادی دارد. نظر خود شما در این باره چیست

بروز احساسات و عواطف جنسی در افراد مختلف متفاوت است شاید قبل از شروع زندگی بهتر باشد در این باره اطلاعات بیشتری کسب کرد چرا که در برخی موارد عدم بیان احساسات برای برخی انسان‌ها بسیار گران تمام می‌شود.

نحوه صحبت درباره مسائل جنسی نیز در انسان‌های مختلف متفاوت است.

آیا فکر می‌کنید طرف مقابل شما به زندگی وفادار می‌ماند. خودتان را در این حوزه چگونه ارزیابی می‌کنید.

درجه اهمیت رابطه جنسی در زندگی از دیدگاه شما چقدر است. آیا با رویکرد نامزدتان در این خصوص آشنا شده‌اید.

5- تعداد و زمان بچه دار شدن

تعداد و زمان بچه دار شدن مسئله ای مهم درازدواج است زوجین لازم است درباره احساساتشان و عقایدشان در این باره صحبت کنند و درباره مسئولیت ها و برنامه های پس از بچه دار شدن به گفتگو بپردازند.دیدگاه‌های فردی و مشترک مذهبی می‌تواند تأثیر اساسی در ازدواج داشته باشد. مطالعات نشان داده است که انجام مناسک مشترک در میزان رضایت‌مندی بیشتر از زندگی زناشویی و کاهش احتمال طلاق نقش مهمی دارد.رابطه شما با خانواده و دوستان پس از ازدواج تا چه حدی تغییر می کند؟ باید دانست که در حالیکه زن و شوهر باید بهترین دوستان هم باشند در عین حال هر کدام به داشتن دوستان خوب و اعضای خانواده شان برای حمایت شدن در سراسر زندگی مشترک نیاز دارند.

ضمن اینکه بر عواطف مثبت در طی دوران نامزدی تأکید می‌شود، در عین حال مسائل عاطفی می‌تواند حساس و مشکل‌ساز باشد! باید این فرصت را به یکدیگر بدهید تا به کمک هم از پیچیدگی عواطف زنانه و مردانه عبور کنید.

 برای داشتن یک ازدواج موفق، هر چه شناخت بیشتر باشد می توان انتظار ازدواج پایدارتری داشت در این مقاله برخی از زمینه های ضروری شناخت بیان شد که لازم است زوجین پس از پاسخ دادن به آنها، با مراجعه به یک مشاور خبره در زمینه ی ازدواج به بحث و تبادل نظر بپردازند.

 

 

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1400 ساعت: 14:59

همه بچه ها در زندگی فراز و نشیب های فراوانی دارند. از اختلالات خلقی دوره ای تا مشکل در روابط دوستی یا مشکلات درسی در دانشگاه. بسیاری از این مشکلات و اختلالات، نیاز به انجام کار خاصی ندارند و با مدارا و سپری کردن زمان دوره، مشکلات به خودی خود برطرف خواهند شد. اما مشکلات جدی تری نیز وجود دارند که نیازمند رسیدگی و درمان حرفه ای توسط یک دکتر روانشناس کودک دارد. اما چطور باید تشخیص دهیم که مشکلات کودک ما نیاز به دکتر روانشناس دارد یا خیر؟

برخی مشکلات کودکان طبیعی است

برخی از اختلالات خلقی، اضطراب، مشکلات اجتماعی و مسائل مربوط به مدرسه و غیره در فرآیند رشد کودکان طبیعی است و به عنوان دست انداز های مسیر رشد شناخته می شوند.

بیشتر این مشکلات و موانع به مهارت های فردی کودک بستگی دارد و با یادگرفتن چند مهارت جدید و دریافت حمایت از طرف خانواده و اطرافیان، می تواند به سلامت از این مراحل عبور کند.

وقتی که چنین مشکلاتی پیش بیاید، والدین بهتر است با گوش دادن به درد و دل های کودک و همچنین پشتیبانی کردن از تصمیماتش، به او کمک کنند تا تجربیات ارزشمندی در این دوره بدست بیاورد.

البته به عنوان والدین شاید بتوانید به راحتی مداخله کنید یا راه حل سریعی برای حل مشکل ارائه دهید اما کودکان در چنین مواردی دوست دارند شنیده شوند و درک شوند. بهتر است از جملاتی نظیر "من می فهمم که این چقدر برات می تونه سخت باشه" یا " توجه کردم که این اواخر چقدر درگیر بودی" استفاده کنید. شما با تایید کردن مشکلات کودک و دست کم نگرفتن آن ها، به کودک کمک می کنید که شنیده شود و بستر مناسبی فراهم می کنید تا در آینده هم در مواجهه با مشکلات، روی هم صحبتی شما حساب کند.چه زمانی باید کودک را نزد دکتر روانشناس کودک ببرید

اما همین مشکلاتی که در حالت عادی فراز و نشیب های دوران کودکی هستند نیز می توانند تبدیل به مشکلات بسیار جدی شوند. پس اگر نشانه های زیر را در کودک دیدید حتما به دنبال یک دکتر روانشناس کودک خوب باشید:

1- اگر کودک در جنبه های متعددی از زندگی دچار مشکل شده است. جنبه هایی مثل روابط خانوادگی، مشکلات تحصیلی، فعالیت های تفریحی، روابط دوستی و غیره.

2- اگر کودک شما درباره خودش احساس حقارت می کند و حس می کند فرد بی ارزشی است.

3- درباره آینده نگرانی های شدیدی بروز می دهد.

4- ابراز ناامیدی شدید می کند.

5- از خانواده، دوستان یا فعالیت هایی که مورد علاقه او بوده است دوری می کند.

6- در برنامه خواب او تغییرات قابل توجهی به وجود آمده است.

7- بیشتر جذب فعالیت های منفی و ناسالم می شود.

8- رفتارهای خودآزاری مانند کشیدن موها یا زخمی کردن بدن انجام می دهد.

9- درباره ی آسیب رساندن به خودش صحبت می کند یا این کار را انجام می دهد.

10- جملاتی مثل " کاش اینجا نبودم" یا " اگه من برم برای هیچکس مهم نیست" رو به زبان می آورد.

11- صریحا درباره خودکشی صحبت می کند.

همچنین بهتر است به غریزه خود به عنوان والدین اعتماد کنید. اگر فکر می کنید که در رفتار کودک چیزی بیش از حد غیرطبیعی است بهتر است به یک دکتر روانشناس کودک مراجعه کنید تا کودک را ارزیابی کند. حتی اگر مشکل خاصی هم پیدا نشود، بهتر از این است که تمام مدت فکر شما درگیر این باشد که آیا کودک دچار اختلال روحی روانی شده است یا خیر.چطور کودک را آماده رفتن پیش دکتر روانشناس کنیم

این سوال بسیاری از والدینی است که می خواهند برای هر موضوع، پیش دکتر روانشناس کودک مراجعه کنند. والدین دوست ندارند که کودکشان احساس کند که از لحاظ روحی یا از هر لحاظ مشکلی دارد و البته این موضوع کاملا طبیعی است، به همین علت بهتر است آموزش ببینیم که چطور به کودک بگوییم که قرار است نزد دکتر روانشناس برویم.

در بیشتر موارد، نگرانی والدین بیش از حد است و کودکانی که به یک مرکز مشاوره کودک مراجعه می کنند چندان احساس ناراحتی یا معذب بودن ندارند و درک خوبی نسبت به این قضایا دارند. اما با این وجود، کودکانی هم هستند که در برابر درخواست والدین برای مراجعه به یک دکتر روانشناس کودک جبهه گیری می کنند و دربرابر این خواسته مقاومت می کنند. در ادامه سعی می کنیم پیشنهاداتی ارائه دهیم تا بتوانید کودک را آماده رفتن پیش دکتر روانشناس کنید.

در لحظه ی مناسب با کودک صحبت کنید

معمولا والدین در شرایطی این موضوع را بیان می کنند که کودک در حالت ناآرام و آشفته قرار دارد و یا در میانه بحران مورد نظر است. در شرایطی که کودک ناراحت یا عصبانی است تحلیل گفته های شما برای او کار دشواری خواهد بود. همچنین اگر شما نیز عصبانی باشید، کودک فکر می کند که مراجعه به دکتر روانشناس به عنوان تنبیهی برای اوست و به همین علت بیشتر جبهه گیری خواهد کرد.

با کودک همدردی کنید

بهتر است در شرایط آرام و با گفتار خوش، به کودک بگویید که متوجه مشکلاتی که با آن درگیر است شده اید و درک می کنید که چقدر تحمل این مشکلات سخت است. همچنین اگر خودتان نیز درگیر مشکل مشابهی بوده اید، از خاطرات مربوط به آن برای کودک نقل کنید. مثلا " عزیزم می دونم که چقدر این اواخر احساس نگرانی می کنی، ما هم قبلا این احساس رو تجربه کردیم و می دونیم که چقدر سخته. هیچ کس دوست نداره که همیشه توی زندگی نگران بمونه." همچنین می توانید دنبال درمان رفتن را به عنوان یک نشانه از قدرت و سلامت در ذهن فرزند جایگذاری کنید. اگر دیگر اعضای خانواده هم نیاز است که به مرکز مشاوره مراجعه کنند، می توانید بگویید که آن ها نیز به دنبال درمان خودشان هستند.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 151 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 21:21

تاسیس کلینیک روانشناسی ضوابط و قوانین و مقرات خاص خود را دارد . که این قوانین از سوی سازمان های ناظر بر فعالیت این کلینیک ها اعلام میگردد . میدانیم که همه ساله تعداد زیادی از  داوطلبان کنکور سراسری رشته های روانشناسی و مشاوره را برای ادامه تحصیل بر میگزینند . همچنین این رشته ها در مقاطع بالاتر همچون کارشناسی ارشد و دکترا نیز طرفداران خود را دارد . که تعداد زیادی از این افراد با هدف تاسیس کلینیک روانشناسی وارد این عرصه میشوند . که تنها داشتن مدرک تحصیلی برای فعالیت در این حوزه کافی نمیباشد . و داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان های ناظر الزامی میباشد . درواقع نظارت بر فعالیت مراکز مشاوره و روانشناسی و همچنین نظارت بر تاسیس کلینیک روانشناسی ، بر عهده ی نظام روانشناسی کشور میباشد .

این سازمان با تایید صلاحیت متقاضیان ، اجازه فعالیت و کسب مجوز را برای این  افراد صادر نماید . لذا افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه و تاسیس کلینیک روانشناسی باید تمام معیار های اعلام شده از سوی این سازمان را داشته باشند . حال ممکن است سوالات مختلفی درباره چگونگی راه اندازی کلینیک مشاوره و روانشناسی و همچنین قوانین و ضوابط حاکم بر آن پیش آید . در ادامه ی این متن تلاش شده است پاسخ تعداد زیادی از سوالات و ابهامات پیش آمده برای متقاضیان دریافت مجوز تاسیس مطب روانشناسی مطرح شود .شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی

شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی از جمله سوالات رایج متقاضیان اخذ مجوز کلینیک روانشناسی میباشد . همچنین این موضوع که منبع این شرایط کدام سازمان و ارگان است نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که در ادامه ی متن ، به بررسی این مطالب میپردازیم . درواقع شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی شامل بندها و مواردی میباشد ، که هر فرد برای تاسیس کلینیک روانشناسی ، باید واجد تمام این شرایط  باشد . شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی توسط سازمان مشاوره و روانشناسی کل کشور تعیین میگردد . اگر بخواهیم ممترین شرایط تاسیس کلینیک روانشناسی را ذکر کنیم باید به مواردی همچون داشتن مدرک تحصیلی اشاره کرد . حداقل  مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تاسیس مطب روانشناسی و مشاوره ، کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و یا مشاوره میباشد. و رشته های دیگر حتی اگر مرتبط نیز باشند ، اجازه دریافت مجوز و فعالیت در این زمینه را ندارند .

یکی از مواردی که برای دریافت مجوز فعالیت کلینیک روانشناسی ضروری میباشد ، عضویت در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور است . برای عضویت در این سازمان نیز مدارک و شرایطی در نظر گرفته شده است . اما این نکته حائز اهمیت است که صرفا عضویت در این سازمان به معنای کسب مجوز فعالیت نمیباشد . بلکه متقاضیان ، پس از عضویت در این سازمان میبایست برای دریافت پروانه ی فعالیت اقدام نمایند . همچنین گذشتن زمان معینی از اخذ مدرک تحصیلی ، که معمولا یک سال است ، یکی دیگر ازشرایط لازم برای دریافت مجوز میباشد . علاوه بر این موارد برای آقایان نیز نداشتن ممنوعیت از نظر نظام وظیفه ی عمومی یکی از الزامات میباشد . و داوطلبان مرد باید دارای مدرک پایان خدمت سربازی باشند . اما در سالهای اخیر بر خلاف گذشته انجام کارورزی حرفه ای ، برای دریافت مجوز فعالیت مطب روانشناسی امر ضروری نمیباشد .بارها اتفاق افتاده که ما افسرده، گیج، بی هدف، یا ناراحت هستیم، مانند بحث و جدل با دوستان، فشار خانوادگی، شکست مالی، طلاق، مرگ عزیزان یا هر اتفاق ناخواسته ای که برایمان در زندگی رخ می دهد. مواجهه مکرر با وقایع ناگوار در زندگی برایمان بسیار سخت و دردناک است. در این زمان، آنچه که همه ما نیاز داریم، نوعی هدایت و پشتیبانی است تا بتوانیم تمام این وقایع را به خوبی مدیریت کرده و به زندگی عادی خود ادامه دهیم. روانشناس بالینی حرفه ای است که می تواند به ما در چنین شرایط دشوار که نیاز به هدایت و پشتیبانی داریم کمک کند. کار اصلی این حرفه، کمک به مردم برای حل مسایل روانی و مشکلاتشان است.کار یک روانشناس بالینی معمولا بستگی به نوع بیماران و مراجعینی دارد که روانشناس مایل است آنها را ببیند.

با این حال، برخی وظایف مشترکی وجود دارد که همه آنها باید انجام دهند که در زیر به آنها اشاره شده:

– مصاحبه با مراجعین و یا صحبت کردن با آنها برای درک نیازهایشان.

– درک و ارزیابی نگرش، رفتار و توانایی های مراجعین با استفاده از آزمون های روانشناختی مختلف.

– ترکیب آزمون های روان سنجی و روش های مختلف برای بهبود شرایط بیماران.

– طراحی و اجرای برخی برنامه های اصلاح رفتار پس از تشخیص مشکل بیمار.

– طراحی درمان مناسب یا درمان برای بهبود سریع بیمار.

– مشاهده، نظارت و آزمایش درمان مناسب برای اثربخشی آن و ثبت پرونده پیشرفت بیمار یا مراجعین.

– نگه داشتن پرونده های بیماران برای ثبت مراحل درمان و بهبود بیماری.

– انجام جلسات درماني به صورت روتين.

– همکاری با سایر حرفه ها مانند مدد کار اجتماعی، پرستاران، پزشکان و روانپزشکان.

– ارتباط با بستگان، والدین یا عزیزان بیمار برای درک مشکلات آنها و ارائه راهنمایی به اطرافیان بیمار.

روانشناسی بالینی شغلی پر استرس و با فرسایش است، اما این نیز برای آنها بسیار چالش برانگیز است؛ زیرا آنها فرصتی برای مقابله با مشکلات منحصر به فرد و بیماران جدید دارند که برای روانشناسان راه حل های مناسب را ارائه می دهند.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 154 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 13:33

هیچ یک از زوجین نمی‌پذیرد که به دلیل هوا و هوس به فکر طلاق افتاده است. غالباً دو نفر سخت تلاش می‌کنند تا خودشان این مشکل را حل کنند زیرا خود را تنها می‌یابند، قادر به ترمیم روابط نبوده و به موفقیت‌آمیز بودن ادامه دادن رابطه ایمان ندارند. دلایل اصلی طلاق و جدایی زوج‌ها ممکن است بسیار متفاوت باشد، در برخی موارد ممکن است دلیل آن یک اتفاق مانند خیانت، فشار مالی یا مواجهه با اندوه و مرگ باشد. در برخی مواد نیز ممکن است به مرور زمان ارتباطات آنها با هم و اعتمادشان نسبت به هم از بین برود. مهم نیست که دلیل مشاوره طلاق چه باشد، این می‌تواند از نظر عاطفی غیرقابل تحمل باشد و باعث دل‌شکستگی عمیق و ناخواسته هر دو طرف شود. یکی از راهکارهایی که افراد در این شرایط به کار می‌گیرند تا زندگی خود را از طلاق نجات دهند مراجعه به مشاور و روانشناسی است که در این زمینه تجربه دارد. کمک گرفتن از مشاور می‌تواند اولین انتخاب یا آخرین حربه برای تصمیم‌گیری جهت حفظ یا از دست دادن زندگی باشد ولی در هر صورت می‌تواند به اتخاذ تصمیمی قاطع و مطمئن بیانجامد.

یک مشاور حاذق می‌تواند به شما برای نجات زندگی خود از طلاق کمک کند. حتی بهترین ازدواج‌ها هم ممکن است پس از سال‌ها دچار فرسایش و تحلیل شود. اگر نشانه‌ها جدایی دیده شد و شما و همسرتان از هم فاصله گرفتید، بهترین کار این است که در این مرحله به یک مشاور متخصص مراجعه کنید. یک مشاور خوب می‌توانید شما را راهنمایی کند تا بتوانید روابط خود را با شناسایی این که چه مسائلی واقعی هستند رابطه شما را به طور صحیح بازیابی کرده و به شما در حل مشکل کمک کند. این کار به شما در قدرت یافتن برای گذار از یک رابطه‌ای که به طور برگشت‌ناپذیری شکست خورده است عبور کنید.اگر ازدواج شما رو به زوال است، شما و همسرتان ممکن است به طلاق فکر کنید اما هیچ موقع برای بازگشت به پیمان ازدواج و جلوگیری از طلاق دیر نیست. تغییر خود و ماهیت رابطه به بازیابی سلامت این پیمان کمک می‌کند. در این مسیر بهترین کسی که می‌تواند به شما کمک کند و راهنمایی‌های لازم را بی‌طرفانه و دلسوزانه در اختیارتان قرار دهد، مشاور روانشناس  است. اگر تصمیم دارید تمام توان خود را برای جلوگیری از طلاق و به پایان رسیدن زندگی مشترکتان به کار بگیرید توصیه می‌شود به راهکارهای پیشنهاد شده مشاورین ازدواج و طلاق در این زمینه توجه داشته باشید. این راه کارها می‌توانند در چهار بخش انجام بگیرند:

روی خودتان کار کنید

 طبق نظر مشاورین متخصص ما در زمینه خانواده، اگر می‌خواهید زندگیتان را نجات دهید لازم است ابتدا روی خودتان کار کنید:

 به سخنان شریک زندگی خود گوش دهید

ارتباط باز و صادقانه برای ادامه دادن مؤثر پیمان ازدواج و پیشگیری از طلاق بسیار ضروری و حیاتی است. صبورانه به سخنان همسر خود در مورد مشکلات و نگرانی‌هایی که دارد گوش دهید. دقت داشتن در هنگام مکالمه به شناخت مواردی که باعث ناراحتی شده کمک کرده و به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید برای آن اقدامی انجام دهید. اگر شما سؤالی در مورد آنچه می‌توانید برای خوشحال‌تر و راضی‌تر کردن همسر خود انجام دهید دارید باید به راحتی آنها را بیان کنید. انتظار داشته باشید که همسر شما هم با همان دقت به سخنان شما گوش دهد. اگر همسر شما بی‌ادبانه برخورد کرد، شما را تحقیر کرد یا نخواست که در مکالمه شرکت داشته باشد به او بگویید که این رفتار او چه حسی در شما ایجاد می‌کند، ناامیدی، تنهایی و افسردگی.

 مثبت باشید.

همسر شما عاشق فردی شده است که از نظر عاطفی خوشحال بوده و فردی متعادل است. اگر شما به دلیل تعارض در ارتباط یا اعتقاد بر حل نشدنی بودن مشکلات ناامید شده‌اید، یک گام به عقب بردارید. داشتن احساس غم در زمان وجود تعارض در ارتباط طبیعی است اما سعی کنید روی یک تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنید. مشاورین توصیه می‌کنند زمانی که شما به دلیل وضعیت ارتباطی خود احساس افسردگی می‌کنید، به زمان‌های خوبی که درگذشته با همسر خود داشته‌اید فکر کنید.

خوشحالی شما نباید وابسته به فرد دیگری باشد. بر بودن در بهترین حالی که می‌توانید داشته باشید تمرکز کنید؛ حتی اگر همسر شما این طور نیست.

زمانی که شما انظار بدترین را از همسر خود دارید و بر مشکلات و تعارضات تکیه و تمرکز می‌کنید، احتمالاً بیشتر آن را می‌بینید. سعی کنید مراقب تغییرات کوچک و مثبت در چگونگی تعامل خود و همسرتان باشید. این تغییرات مثبت را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید.

 انعطاف‌پذیر باشید.

انتظار و درخواستانی را نداشته باشید که همه چیز مطابق میل شما انجام شود. ازدواج یک همکاری مشارکتی است. هیچکدام از شما نمی‌توانید همیشه مطابق میل خود رفتار کنید. اگر شما و همسرتان هر کدام اهداف و ایده‌های متفاوتی نسبت به هم دارید، حتی در مورد این که به کجا بروید یا شام چه میل کنید به نظر هم گوش دهید.

با هم مکالمه داشته باشید، تک صدایی و مونولوگ نباشید. به همسر خود گوش دهید و انتظار داشته باشید که او هم به حرف‌های شما گوش فرا دهد.

اجازه دهید برخی موارد بگذرد. تصور کنید که شما جوجه می‌خواستید ولی همسر شما سوپ پخته است یا شما می‌خواستید بازی را ببینید ولی او اصرار داشته که برای قدم زدن بیرون بروید. در هر کدام از این موارد و با هر گونه تصمیم‌گیری، زندگی می‌گذرد. جنگ و ستیز را کنار گذاشته و چیزهای بی‌اهمیت را فراموش کنید.

انعطاف‌پذیری به این معنی نیست که هر چه شما می‌گویید، همسر شما همان کار را انجام دهد. گاهی اوقات ندادن حق به شما تصمیم درست است.

 ظاهر خود را حفظ کنید.

در حالی که جذابیت ظاهر فقط بخشی از عشق است، اما در فرهنگ بصری ما نقش مهمی در نحوه تفکر ما در مورد ارتباط با شریک زندگی بازی می‌کند. زمانی که شما با همسر خود بیرون می‌روید، لباس خوب بپوشید تا نشان دهید که شما به زمان‌هایی که با هم هستید بها می‌دهید. به حفظ سلامت خود نیز توجه داشته باشید. غذاهای مغذی میل کنید، از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید که در آن میوه و سبزیجات زیاد استفاده می‌شود. سعی کنید هر روز نیم ساعت ورزش کنید. خوب لباس پوشیدن و حفظ آراستگی ظاهر باعث می‌شود که همسر شما جذب شما شود.

 ارتباطات سالم را تمرین کنید.

فقط در زمان‌هایی که خلق و خوی شما خوب است، وضعیت مناسب است با همسر خود گفتگو کنید. در هنگام صحبت کردن با همسر خود فریاد نکشید. پیشنهاد مشاور این است که اگر شما به دلیل مشکلات شخصی یا به دلیل مسائل مرتبط با همسرتان عصبانی هستید، هر دو مدتی بیرون رفته و مکالمه خود را بعداً ادامه دهید.

از بیان موضوعات تحریک‌کننده، مسائل و مشکلاتی که منجر به دعوا و ستیز می‌شود اجتناب کنید

فقط در زمان‌هایی که آرامش دارید ارتباط ایجاد کنید.زوج‌های سالم باید زمان‌هایی را در کنار هم و زمان‌هایی را هم جدا از هم سپری کنند. دیدن یک فیلم سینمایی، بازی و ورزش، پیاده‌روی با هم و انجام هر کار مشترک لذت‌بخش دیگری را می‌توانید با هم انجام دهید. چیزهای جدید را تجربه کنید و ماجراجویی کنید اما زمانی هم نیاز دارید که تنها باشید تا بتوانید خود را دوباره شارژ کنید، این را به همسرتان بگویید. شما و همسرتان موجودات همسان نیستید که همیشه از فعالیت‌های مشابه لذت ببرید. به یکدیگر فرصت دهید تا به عادات و علاقه‌مندی‌های شخصی خود بپردازید.

سعی کنید روزها یا زمان‌های را برای بیرون رفتن تعیین کنید

علاوه بر گذراندن زمان‌هایی به تنهایی، زمانی را نیز با دوستان خود بگذرانید.

 به همسر خود وفادار بمانید.

ممکن است شما وسوسه شوید که با فردی غیر از همسر خود که به شما محبت کرده و توجه دارد وارد رابطه‌ای گسترده شوید اما به یاد داشته باشید که نمی‌توانید همسر خود را طرد کنید، زیرا او خانواده شما است. نقض پیمان ازدواج ممکن است شما را به سمت طلاق سوق دهید و در نهایت شما احساس گناه پیدا کنید. وضعیت‌ها و افرادی را ممکن است باعث شوند که شما خیانت کنید شناسایی کرده و از قرار گرفتن در معرض آنها خودداری کنید.

درمان...
ما را در سایت درمان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سینا moshaverre بازدید : 123 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 15:09